2009-2010
Kollmann, Tobias / Lomberg, Carina (2010)
Web 1.0, web 2.0 and web 3.0: Revealing new vistas for e-business founders. In: Kollmann, T. /Kuckertz, A. / Stöckmann, C.(Hrsg.): E-Entrepreneurship and ICT Ventures: Strategy, Organization and Technology, Hershey 2010, S. 272-284.
Kollmann, Tobias / Lomberg, Carina (2010)
Web 1.0, Web 2.0 and Web 3.0: The Development of E-Business, in: Lee, I. (Hrsg.): Encyclopedia of E-Business Development and Management in the Global Economy: Business Science Reference, Hershey 2010, S. 1203-1210.
Kollmann, Tobias / Kayser, Ina (2010)
E-Government. Status Quo and Future Trends, in: Lee, I. (Hrsg.): Encyclopedia of E-Business Development and Management in the Digital Economy, IGI Global, S. 1266-1274.
Kollmann, Tobias / Herr, Christian T. / Kuckertz, Andreas (2010)
Nichtlinear wirkende Erfolgsfaktoren innovativer Unternehmensgründungen, in: Harland, P.E. / Schwarz-Geschka, M. (Hrsg.): Immer eine Idee voraus. Wie innovative Unternehmen Kreativität systematisch nutzen, Lichtenberg 2010, S. 91–103.
Kollmann, Tobias (2009)
Entrepreneurship, in: Gabler Verlag (Hrsg.): Gabler Wirtschaftslexikon, online im Internet: http://wirtschaftslexikon.gabler.de/Archiv
Kollmann, Tobias / Stöckmann, Christoph / Schröer, Carsten (2009)
The Diffusion of Web 2.0 Platforms: The Problem of Oscillating Degrees of Utilization, in: Xu, J./Quaddus, M. (Hrsg.), E-business in the 21st Century: Realities, Challenges, and Outlook, World Scientific Publishing.
Kollmann, Tobias / Häsel, Matthias (2009)
“A Reverse Auction-based E-Business Model for B2C Service Markets”, in: Lee, I.: Emergent Strategies for E-Business Processes, Services and Implications: Advancing Corporate Frameworks, S. 155-173.